domingo, 7 de julio de 2024

TROSSOS DE VIDA ESCRITS EN UN LLIBRE QUE GUARDO AL COR (1)

Mirant tresors que tinc arxivats he descobert part important de la meva vida a molts d'aquests llibres i dedicatòries que guardo gelosament.

Llegir les paraules d'amics i amigues i artistes que tant han significat per a mi en llibres que em van marcar al seu moment em porta a instants estimats i perduts d'una manera tan fidel com gairebé res no ho pot fer. Tot un plaer i tot un vertigen. La vida fuig. El rellotge no para. Cal preparar les maletes per a un proper viatge que ja s'anuncia.

Aniré compartint alguns d'aquests regals que expliquen la meva història, que expliquen una història... La de qualsevol en el meu temps i en el meu espai amb unes condicions similars a les meves.

No som tan únics.

En aquest cas, per començar aquesta sèrie de records que ara inauguro, deixo la dedicatòria de la meva amiga Ángeles.

Em va regalar un llibre de fotos de Pérez Siquier amb textos de Juan Goytisolo i amb un CD de cançons precioses de la Sensi Falán en una de les visites a Barcelona per motius mèdics.

Ángeles va ser una de les persones més importants de la meva vida.

Ens vam conèixer a Almeria, la nostra terra, quan jo era adolescent, o sortint jo de l'adolescència. Ella era una mica més gran que jo.

Ella i Jose, la seva parella, eren inseparables. Anys després van tenir un fill, Marcos.

Des de la mort de la meva mare, el 2009, les meves connexions amb Almeria es van anar trencant. La meva horfandat va tenir una ombra llarga.

Però he estimat tan profundament les meves amigues (la majoria eren dones) d'Almeria, eren part de la meva família, que això ha quedat al meu cor per sempre. Tot i que de vegades, pensant-hi, sembla que es tracti d'una altra vida. Una vida meravellosa que em va fer feliç com poques coses.

Ángeles ja no és en aquest món, però sempre és a prop.



Deixo algunes fotos fetes a Almeria en diferents anys:

Autorretrat

Ángeles

L'habitació de la meva mare

Maru, la meva mare

La meva titta Carmela i el meu tite Luis

Marié, la meva germana, i els meus nebots Iván i Maya

Pepa, Ángeles i Jose

Marisol i Pepa

Diverses fotos del circ a la feria d'Almeria:





Una foto d'una processó per Setmana Santa:

No hay comentarios:

Publicar un comentario